Aankomst in Kornhorn zondag 22 september.

25 september 2013 - Kornhorn, Nederland

Vroeg in de morgen was ik al wakker op “Camping & Ferienpark ” in de plaats Brilon, het was zelfs nog donker. Zo langzamerhand het bekende ritueel afgewerkt en afgehandeld en omstreeks de klok van 8.15 uur was ik zover om de trekker te starten en naar mijn laatste camping van deze reis te gaan maken, de camping “Am Knoblauchsberg” in Tecklenburg.

Het was droog en gelukkig niet koud zo vroeg in de morgen. De camping ligt bovenop een berg en wanneer je de richting van Brilon gaat rijd je rustig naar beneden de berg af, dus de trekker kan rustig aan de dag beginnen. Eerst moest ik nog tanken dus even op de Tom opzoeken waar de dichtstbijzijnde tankstation op de route was te vinden, uiteraard in een grote stad als deze geen probleem. Dit ook weer gehad, normaal probeer ik dat altijd na de rit van de dag te doen zodat je de volgende dag altijd gelijk lekker op pad kan gaan en niet gelijk weer oponthoud hebt hiermee. In het begin was de rit bijzonder fraai zo door deze omgeving, later werd het wat vlak om vervolgens weer heuvelachtig te worden richting de camping. De camping ligt nl. in het natuurgebied  “Teutenburger Wald – Wiehengeberte”. Zeer mooie omgeving om te wandelen. Helaas nog op het laatste moment gaf Tom nog even een kortere route aan en zonder bij na te denken volgde ik zijn advies op, ik had er gelijk spijt van, zo’n een verschrikkelijke weg, vol met kuilen en bulten, waar het niet normaal was om met een trekker overheen te rijden. Totaal geen vering, een paar wandelende nieren hield je eraan over, dus ook gelijk de snelheid eruit en de weg was zeker een paar km. lang, vol met deze bulten en kuilen. Goed, uiteindelijk was ik hier ook weer overheen en kwam ik bij de camping aan waar de eigenaresse toevallig haar hondje uitliet. Ze kwam naar me toe en ze vertelde dat ze het leuk vond dat ik er weer was, ik kon gelijk doorrijden en mocht zelf uitmaken waar ik de caravan wilde neerzetten voor de nacht. Later heb ik natuurlijk wel mijn staanplaats betaald. De rit was deze dag toch redelijk snel en vlot verlopen want ik kwam rond de klok van half vier aan op de camping. Natuurlijk eerst weer mijn potje bier bij de caravan en gelijk weer de mensen die daar vast vertoeven kwamen een praatje maken om vervolgens voor de zoveelste keer mijn verhaal te vertellen. Wat ik overigens nog steeds leuk vindt.

Aankomst in Kornhorn zondag 22 september.

De laatste dag was aangebroken, vanavond zal ik weer lekker thuis zijn. Ondanks de leuke drie weken die ik achter de rug heb, ben ik toch blij om weer thuis te komen. Om klokslag half negen startte ik de trekker om te proberen omstreeks 18.00 uur in Kornhorn te arriveren. De dag ging zonder problemen voorbij en in de middag, ik was al in Nederland, kwam zowaar het zonnetje ook nog te voorschijn, het werd nog warm zo achter de jas van de trekker. Wat is het een heerlijk gevoel als je de straat inrijd en je ziet daar een heel ontvangstcomité klaar staan om je binnen te halen. Ballonnen, spandoeken en niet te vergeten de buren die je stonden op te wachten. Ik wist dat op het moment van aankomst mijn vrouw helaas nog niet aanwezig kon zijn, ze was onderweg van Brussel naar huis, maar om half acht was ze er ook om mij te verwelkomen, samen met mijn twee bouviers. Een heerlijk weerzien van allemaal. Volgens de gegevens van de TomTom, was de totale rit 2268 km. lang. Hierbij zit natuurlijk de rit over de “Großglockner” bij in.  Er kwam weer een enorm gevoel van voldoening over mij heen, yes, ik had het weer volbracht.

2268 km. in drie weken met een trekker, je houdt het niet voor mogelijk. De trekker heeft het verschrikkelijk goed gedaan deze reis, had ik twee jaar geleden 21 ltr. olie verbruikt, deze rit zelfs géén druppel en ik had 15 ltr. olie voor onderweg meegenomen.

De caravan werd nog even snel, met de hulp van de buurtjes afgekoppeld en op zijn plaats gereden, waarna we nog gezellig bij elkaar, met lekkere hapjes, de verhalen vertelde die ik zoal had meegemaakt onderweg.

De reis was voorbij en de volgende dagen zal besteed worden aan het leeghalen en schoonmaken van de caravan, wassen en proberen om de normale zaken weer op te pakken. Ik hoop dat jullie allemaal genoten hebben van de verhalen van de reis.

Allemaal bedankt voor de vele reacties op reislogger en wie weet komt er nog wel eens zoiets weeer op te staan.

Bedankt en tot ziens.

1. Pier Arendina en Kids!!!:
    25 september 2013
    Bedankt Leo voor wederom mooie reis verslagen!!!
  2. Anne en Janneke:
    25 september 2013
    Inderdaad Leo....Wij hebben genoten van je verhalen...en doen dat eigenlijk nog steeds.....Je hebt het maar weer gedaan....Mooie foto's hoor...hahaha....En wij vonden je thuiskomst ook erg geslaagd....Gezellig met elkaar nog even borrelen en je verhalen horen.....

Groetjes Anne en Janneke en de kids
  3. Rob en Fia:
    25 september 2013
    Fijn dat je weer lekker thuis bent. Was weer een heel avontuur waar je ons van deelgenoot hebt gemaakt. Het was erg leuk om de reisverslagen te lezen. Dank je wel Leo
  4. Peter en Ineke Donkerbroek:
    25 september 2013
    Fijn dat je veilig en wel en zonder al teveel complicaties weer thuis bent aangekomen. Bedankt voor je reisverhalen en petje af......
  5. Eric en marga spijkerbosch:
    Dag Leo,
    Je hebt het toch maar weer geflikt en dat zondef extra olie ,had je de Zetor soms op een aanhager staan.
    Ik beluister een beetje in jou laatste regel dat er waarschijnlijk nog wel een 3e rit aan zit te komen {3x is scheepsrecht}.
    Als je dat zou besluiten hou ik mijn indien mogelijk aanbevolen om mee te rijden maar dan met een echte trekker {deutz} ben je ook niet zo alleen.
    Misschien zijn er wel meer trekker gekken die deze reis willen maken dan zou je eventueel als groep kunnen gaan kun jemeteen op de camping gaan klaverjassen.
    Dit hoeft niet direct in 2014 een jaar later zou mooi zijn ,ik hoor het wel een keer van jou.
    Zet jou Zetor nu maar even weg geniet nunog maar even van het mooie weer.
    Wij zijn nu terug uit Italie en hebben jou verhalen altijd met plezier gelezen nogmaals Leo een knappe prestatie van jou.
    Groeten van Eric Spijkerbosch
  6. Renata:
    27 september 2013
    Absoluut genoten van je reisverhalen Leo! Je hebt weer een super prestatie weggezet, maar buiten dat, volgens mij heb ik dat al vaker aangegeven, je kunt ook erg goed erover schrijven! Thanks for sharing!!
  7. Irma van Gog:
    28 september 2013
    Heb net de boel even bij gelezen, ongelofelijk wat een reis... erg van genoten. Heerlijk kan me ook helemaal voorstellen wat je bezielt om zoiets te doen.