Aangekomen op camping “Bella Augusta” op maandag 16 september 2013

16 september 2013 - Augsburg, Duitsland

Aangekomen op camping “Bella Augusta” op maandag 16 september 2013

Hallo mensen, hartelijk bedankt voor de vele reacties, leuk om te weten dat velen de rit volgen.

Ik was zondagmorgen vertrokken van de camping in “Bruck” zo rond de klok van 09.00 uur en besloot na het afrekenen om eens de andere route van het meer te nemen bij Zell am See. Dit was met de bedoeling dat je dan niet zoveel last hebt van de vele omleidingen die je moet nemen aangezien je niet door de tunnels mag met de trekker. Langs de andere kant is weliswaar een wat slechtere weg maar wel de moeite waard. De reis liep zeer vlot en voordat je er erg in had zat ik alweer in Duitsland. In een van de vorige dagen heb ik het verhaal over de Tenda camping-park in Bad Feilnbach. Ik had besloten om niet meer naar deze camping te gaan maar een andere uit te zoeken die ik natuurlijk ook heb gevonden. Deze camping lag zo’n 20 km. verder dan de Tenda camping. Wel vreemd hoor, ik reed langs deze camping om door te rijden naar Camping Seehamer See. Deze camping lag aan een groot meer. Een grote camping met enorm veel stacaravans maar er was ook voldoende ruimte voor de doorreis gasten, zoals ik. Mensen wat ik daar weer meemaakte toen ik de het terrein opreed, de beheerster van de camping vond dit wel zo super en “toll” en nog meer van die Duitse woorden, dat zij belde de eigenaresse op, die kwam om foto’s te maken voor de krant van de streek en voor de campingblaadjes zelf. Ik moest bij de ingang de caravan neerzetten zodat de gasten gelijk mijn trekker konden zien staan. Wat een enorme belangstelling alweer, wat ik natuurlijk verschrikkelijk leuk vind. De volgende morgen, vandaag dus dinsdag 17 september, werd ik wakker om 7.30 uur en het regende, zo erg dat ik dacht ik blijf mooi liggen en blijf vandaag hier. Maar ja dat was natuurlijk ook niet de bedoeling dus opgestaan, aangekleed en ontbeten. Verder even het weer afgewacht en toen het een beetje droog was geworden regenpak aan en vertrekken, uitgezwaaid door de beheerster met haar man. Nou het is inderdaad weer wat anders geworden met het weer, zware regenbuien onderweg. Het werd me toch even te gortig dus ik heb besloten om toch maar te gaan schuilen in de caravan. Bakje soep gemaakt, wat natuurlijk heerlijk smaakte want je was toch wel koud geworden. Nadat het enigszins droog was geworden ben ik snel verder gegaan naar de camping “Bella Augusta”. Leuk, de beheerder begroette me hartelijk en bij het inchecken zei hij dat hij mij 10% korting gaf. Zowaar een leuke geste, mede ook nog dat ik om een internet account vroeg, deze is hier absoluut niet duur € 2,00 voor vier uur, die kreeg ik van hem, dus ik hoefde hiervoor ook niets te betalen. Ach dat krijg je hé, als vaste klant. Toen ik de caravan op zijn plek had gezet begon het zowaar alweer te hozen, geen bal aan met dit weer net zo als de hele rit vandaag, troosteloos en triest.

In mijn reisplanner op mijn TomTom had ik alle campings gezet waar ik naartoe zou gaan, nou ik heb deze reisplanner weer omgedraaid, dus op weg naar huis zal ik hoofdzakelijk dezelfde campings opzoeken, wel zo makkelijk, dus morgen ga ik volgens planning naar de “DCC camping aan de Romantische Strasse”. Ik hoop alleen dat de diverse opbrekingen en omleidingen verdwenen zijn. Oh ja, deze camping heeft ook geen internet dus dat komt pas weer over twee dagen.

Tot de volgend update.

1. Jaap en Nienke:
    Hallo Leo,
    alles goed met je? We hebben zo ons bedenkingen, bij ons is het de 16e en jij ben al bij dinsdag 17 september. We weten wel dat je snel naar je vrouwtje wil, maar dat red je niet met een dag overslaan.
    Maar bedankt voor de up-date, we zijn weer bij gepraat, we wachten op de volgende up-date.
    Maar.... doe voorzichtig en zorg dat jij en torretje heel thuiskomen.
    Groetjes
    Jaap en Nienke
  2. Eric en marga spijkerbosch:
    16 september 2013
    Dag Leo wist je dat er ook Zetor trekkers zijn met een cabine je magzondag toch niet thuis komen want je vrouw zit dan toch niet op jou te wachten. Als ik jou wasbleef ik gewoon in de caravan liggen bij slecht weer dan kom je vanzelf wel een keer thuis je hebt nu al zo lang gewacht dus die paar dagen maakt dan ook niet meer uit.
    Kan mij wel voorstellen dat het niet altijd fijn maar gezien jij een volhouder ben komt het zeker goed.wens jou verder een droge en een mooie terugreis toe en weblijven jou volgen groeten uit Italie Eric en Marga Spijkerbosch
  3. Rob en Fia:
    16 september 2013
    haha een dagje in de wat. Komt vast door het slechte weer. Dat jij nu net in de kijker wordt gezet op de camping. Maar bekende adresjes opzoeken die zijn het al gewent. Nog veel plezier en hopen dat het weer een beetje meezit. Groet Fia en Rob
  4. Johan en Jannie Boutkan:
    17 september 2013
    Heb jij de film "Back to the Future" gezien of rijdt die trekker zo hard dat je een dag vooruit bent. In ieder geval een goede thuisreis gewenst en veel droog weer.
  5. Fogel:
    18 september 2013
    Hoorde vorige week pas van je reis en achteraf heb ik je zien rijden op die zondagmorgen. Fantastisch man! Ik lees je verslagen met plezier en dan lijkt het alsof je de lezer meeneemt op je reis. prachtig Leo. Vanmiddag sprak ik Joke en zij vertelde dat het er al bijna weer op zit. We wensen je veel plezier en hopelijk goed weer op je reis terug naar Kornhorn
    een hartelijke groet, Fogel
  6. Renata:
    18 september 2013
    Nog even en je kunt geld vragen als ze willen dat jij op een camping komt staan:-) Wel jammer van al die regen, maar ja, dat overleef je ook wel weer. En ik lees helemaal niets over mechanische problemen, dus het gaat allemaal kei goed! Super!!