vrijdag 9 september - st Johan in Tirol

9 september 2011 - Kitzbühel, Oostenrijk

Vrijdag 9 september:

Was bijzonder vroeg mijn bed uit. Ik stond om 7.30 al onder de douche. Ik had er zin in, mede misschien dat ik gisteravond weer met de vrouw heb kunnen chatten en ook wel dat ik vandaag naar Tirol in Oostenrijk ga rijden. Het was bewolkt maar droog en waar ik naar toe ging zag er nog dreigender uit, nou voor ik daar ben zijn die wolken allang verdwenen. Tijdens mijn ontbijt, elke dag warme broodjes uit eigen oven, zat ik lekker voor mijn caravan te eten. Kan ik beter niet doen, iedereen wil een praatje maken over de reis , de trekker, hoelang ik erover doe en wanneer ik ben vertrokken en hoeveel foto’s er wel niet zijn gemaakt van het gebeuren, de trekker en mijn fotoplaat achterop de caravan.  Als ik voor elke foto € 2,-- zou vragen, was mijn reis in zijn totaliteit gefinancierd. Maar goed daar doe je het niet voor en die belangstelling is natuurlijk bijzonder leuk. Dit was vanmorgen ook weer het geval, ik kwam niet weg. Ben toch uiteindelijk ok 9.45 uur vertrokken naar Oostenrijk.

Mooie rit en zoals ik gisteren al vertelde ging de weg door de bergen. De Zetor deed het prima, moest hard werken maar het lukte allemaal. De weg naar St Johan was een goede weg, maar het verkeer had moeite om mij voorbij te komen, niet vanwege de snelheid maar juist vanwege slowspeed wat ik had en ze konden daarom moeilijk passeren, wat soms wel tot irritaties leidde. Het ging allemaal goed en om 13.30 uur was ik in St. Johan. Het is hier praqchtig weer en bloedheet, wat een verschil. De afstand wat ik vandaag heb gereden is niet zo groot, een kleine 80 km. Dit is net genoeg, kan ik ook even van de omgeving gaan genieten en wat filmpjes en foto’s maken. Morgen het laatste deel en dan ben ik op de plaats van bestemming, Bruck am Grossclockner, YES.

Ik ga van deze dag genieten en tot morgen.

Leo

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jaap en Nienke Lukassen:
    Goed gedaan, jochie!!!
    Ziet er fantastisch uit, nu begint de grote vakantie voor je. En volgenmde week de grote berg op.
    Geniet ervan, wij gaan morgenvroeg op reis, niet zover als jij, maar toch de heuvels in, wij gaan een weekje naar de Moezel in een appartement.
    Volgende week zaterdag kijken we weer graag naar de reisverslagen.
    Het gaat je goed, Leo en blijven genieten.
    Groetjes van ons uit Ede.
  2. J.l.:
    Hallo Jaap en Nienke,
    Bedankt en ik wens jullie ook een prettig weekje aan de Moezel. Ik hoor jullie graag weer.
    Vanuit Oostenrijk, groetjes
  3. Dennis en Monica:
    Hey Leo,

Ik heb net alles weer even gelezen en de foto's bekeken. Tsjonge wat moet het een belevenis voor je zijn. Mooie bijkomstigheid dat je nu mooi weer hebt, hopen dat het even zo blijft. Hier is de herfst inmiddels al begonnen, dus het kan zijn dat alles hier wit is als je terug komt haha. Succes morgen met het laatste stuk naar de Großglockner.
    Groeten oet Kornhorn
  4. Fam. Doggen:
    Beste buurman Leo.
    Geweldig om te lezen dat jou grote tocht naar Oostenrijk zonder al teveel problemen is verlopen.
    Wij hopen dat je volgende week vol trots en met een grote glimlach de Gross-glockner op zal rijden.
    Auf Wiedersehen.
    Arno en Annie
  5. Kor Alie Nathalie & Mariska:
    9 september 2011
    Petje af kerel, op wat sleutelwerk na toch straks de top bereikt.
    Lezen hier iedere dag het veslag en leven met je mee.
    Ga zo door.

Groetjes vanaf de Parel
  6. Hennie:
    Hoi Hoi Leo

Wat super leuk om je reis op deze manier te volgen
    Fijn dat het zo super gaat . en het mooie weer
    En over een paar dagen op naar de top

Liefs en Groetjes
    Hennie en de meiden Lobke Frouk en Gima
  7. Jaap en Rina:
    Hey Leo
    Dit heb je toch maar even bereikt hou je maatje goed onder de olie,dan laat hij je niet in de steek.
    Met jou optimistische instelling en de oersterke Zetor zal je morgen je doel wel bereiken
    veel succes en morgen een fijne dag
  8. Karel en Sandra:
    Hoi Leo,

Knap hoor, dit bereiken zonder problemen, we blijven je volgen en succes aankomend weekend!!
  9. henk silvia gerben en wieke:
    10 september 2011
    nou hup hup op de trekker voor het laatste stuk!!
    geweldig dat je zo snel al bent waar je wezen moet,geniet er van

groetjes van ons
  10. Gerda:
    10 september 2011
    Knap hoor...ook hier 2 lezers die je op de voet volgen...
    Respect hoor :)

Gerda & Roberto
  11. J.l.:
    10 september 2011
    Hallo mensen, bedankt voor de warme reakties.
    Gelukkig achter de caravan toch op het laatste moment even internet. Lukte gisteravond niet zo.
    Ik st op vertrekken nu voor het laatste stuk naar het eind.
    Het verhaal van vanmorgen heb ik er noge even snel opgezet. Groeten en tot de volgend update.
    Leo