Dinsdag 10 september verblijf op camping Woferlgut.

10 september 2013 - Bruck an der Großglocknerstraße, Oostenrijk

Dinsdag 10 september verblijf op camping Woferlgut.

Gisteren een rustige dag gehouden en mijzelf even rustig geïnstalleerd hier op de camping. Heerlijk als je de wekker op half acht heb staan en dat je niet hoeft op te staan. De dag verliep zeer rustig, af en toe een praatje met iemand die wat vraagt over de rit over de berg en over de trekker. S ’avonds nog de reislogger bijgewerkt en het op het net geplaatst, wat overigens nogal wat voeten in de aarde had, plotseling geen internet meer, wel weer opgelost met een nieuw account.

Vandaag werd ik wakker met een zonnetje die scheen door het dakluik. Het was prachtig weer en na ik was aangekleed schonk ik een bakje koffie in en dronk dat in het zonnetje op, heerlijk. Ik ben gaan douchen en heb daarna een heerlijk ontbijtje klaargemaakt, gebakken eieren met bacon, dit kan je zien op de foto die mijn buurman heeft gemaakt. Nee, ik lieg niet over het weer. Ik wilde met dit weer een rondje gaan rijden met de trekker, even naar boven ergens in de bergen boven het plaatsje Bruck. Daar heb ik ook een paar foto’s gemaakt zodat het goed te zien is wat een mooie omgeving het hier is. Voordat ik naar boven ben gegaan voor het ritje dacht ik, kom laat ik even bij de garage langs gaan waar alle trekkers gekeurd moeten worden voor de grote tocht de berg op. Nou ze hadden wel even tijd en met goede moed gaf ik mijn trekker af aan de monteur die het allemaal moest klaren. Wat een teleurstelling toen ik kreeg te horen dat er teveel speling op mijn stuur aanwezig was, wat?? Teveel speling. Nou ik wil niet zeuren maar teveel speling? De monteur krikt mijn trekker aan de vooras op en ja dan gaan de fusépennen uit de druklagers en daardoor kon hij bovendeel van de fuséas enigszins heen en weer halen. Ik probeerde nog om hem te vertellen dat in de bovenkant géén lagers zitten en alleen maar een plastic bus, goed daar zat enigszins wat ruimte maar om hier mijn trekker op af te keuren?? Ok, na enig heen en weer gepraat kreeg ik toch nog het papiertje waarmee ik mijn startnummer vrijdag kan halen. Wat is dat balen zeg. Kost me ook nog 15 euro. Na het ritje in de bergen ben ik toch maar even gaan kijken of ik de speling enigszins beter kon maken, ik heb een blikje bier opengemaakt, de inhoud opgedronken en daarna het blikje opengeknipt om het stukje blik tussen de as en de nylon bus te drukken. De dikte van het blik is misschien 1 tot 2 tiende mm. Dik, nou ik kreeg het met moeite er tussen gedrukt. Alles alweer in elkaar gezet en hierdoor ook een beetje mijn aandacht ergens anders opgezet. Natuurlijk was het beter om op dat moment niet teveel tegen de monteur in te gaan want uiteindelijk heb je dat papiertje nodig om die berg te mogen oprijden. Maar het was teleurstellend en natuurlijk een klein beetje in mij ego aangetast. Gelukkig heb ik het papiertje in mijn zak, alleen er staat wel een regel op dat de monteur adviseert dat ik weer met een andere trekker naar beneden gebracht dient te worden, dus ik zal met een trekstang ertussen naar beneden moeten rijden. Dit omdat hij denkt als ik teveel moet remmen dat mijn wielen zouden gaan slingeren. Goed, ik zal wel zien wat er allemaal gaat gebeuren. Op dit moment is het verschrikkelijk hard gaan regenen, wat is het weer plotseling omgedraaid. Maar iets heel anders nu, ik zou ook nog de statistieken vertellen, nou hieronder volgen dan enige getallen voor degene die het eventueel leuk vindt.

Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zondag

1-sep     2-sep       3-sep      4-sep         5-sep         6-sep    7-sep     8-sep

Afstand  183        129          113         181             100            103       141        118

Gem. Km/u

23           25            24          24              24               25          24         24

Verbr.1:                 10            6              7                 7                8             8           8

Totaal

Afstand   183         312        425          606           706/            809         950      1068

Tot zover dan weer deze enerverende dag  en we gaan weer over tot de orde van de dag. Ik hoop dat het voor jullie nog steeds interessant blijft om dit te blijven volgen.

De volgende update zal ik woensdag of donderdag weer schrijven dan zal het wel drukker geworden zijn op de camping. Op dit moment komen er langzaamaan wat trekkers hier binnen.

Tot de volgende update.

1. Jaap en Nienke:
    11 september 2013
    Hallo Leo,
    Geweldige foto's die je gemaakt hebt.
    Ziet er allemaal fantastisch uit.
    En... je laat je toch niet kisten door een klein probleempje.
    Je mag zondag de berg op, dat is toch het belangrijkste.
    En hoe je naar beneden komt is een tweede, al is het aan een trekstang, de berg op, daar gaat het om.
    Geniet lekker met je kornuiten en we horen het wel hoe het zondag is gegaan.
    Jaap en Nienke
  2. Helen:
    12 september 2013
    Hallo Leo. geniet weer van je foto's wat is het toch een pracht omgeving, en leuk al die dingen die ze maken voor de Bauern festen op elke rotonde en weg kom je wel iets leuks tegen :-) heb ze vorige week ook gezien echt geweldig'.
    Balen dat gedoe met je tractor maar het belangrijkste is je mag die hoge berg op en daar heb je dit alles voor gedaan en wedden dat je zonder stang naar beneden gaat?
    geniet nog van al het moois om je heen

Groetjes Helen
  3. Nico en jaike:
    Hoi Leo,

Mooi verhaal. Die lui snappen er niks van. Doe jij maar gewoon je ding, komt het helemaal goed. Prachtige foto's trouwens. Geniet er maar van. Morgen heel veel succes, en vooral blijven sturen.

Groeten uit Kornhorn
  4. Anne en Janneke:
    13 september 2013
    Heel veel succes morgen Leo....Onze duimen draaien...en het gaat vast allemaal goedkomen...!!! Geniet maar weer van deze uitdaging...!! De foto's zijn prachtig!! Fantastisch om je verhalen te lezen....We kijken al naar de volgende update uit...
    Nogmaals veel succes...

Groetjes van Anne en Janneke en de kids
  5. Joke:
    13 september 2013
    Succes morgen! Doe voorzichtig en geniet! Ik zal duimen dat jullie een droge rit kunnen maken, liefst nog met een zonnetje.
    Zet hem op hé!
  6. Jaap en Nienke:
    Hallo Leo,
    Zet hem op morgen. Geniet van de rit en hou alles heel.
    Veel plezier en succes

Jaap en Nienke
  7. Helen:
    Hoi Leo,
    Heel veel plezier morgen, doe voorzichtig op die hele grote berg, en ga vooral genieten met een hele grote G

Helen
  8. Renata:
    18 september 2013
    Met het oog op volgend jaar zou ik het er, na de rit, toch niet bij laten zitten, over dat teveel aan speling waar ik voor de rest natuurlijk helemaal geen ruk van begrijp.