Aangekomen op camping “Mainblick” in Schwarzenau op woensdag 18 september

18 september 2013 - Schwarzach, Duitsland

Hallo mensen, even iets rechtzetten. Ik las weer de reacties van jullie waaronder ook van Jaap en nienke en Johan, jullie hebben gelijk, ik heb me een dag vergist, ja dat krijg je wanneer je een beetje de dagen kwijt raakt, bedankt voor de opmerkzaamheid, bij deze recht gezet. En Eric en Marga ik vond het leuk om jullie weer ontmoet te hebben en het idee waar we het over hadden, ik zal er over nadenken. Waren het jullie die ik tegen kwam toen ik de berg afreed en jullie naar boven gingen? Verder voor dat ik het vergeet, een hele prettige vakantie nog met heel veel mooi weer in Italië. Dinsdag 17 september deed ik, nadat ik de bekende rituelen achter de rug had, de deur van de caravan open met een bakje koffie in de hand en tot mijn verbazing keek ik naar een strak blauwe lucht, het was bijzonder mooi weer geworden, wel koud maar een lekker zonnetje. Hoe is het mogelijk, ik was s ‘nachts nog wakker geworden van de stortregens. Ik ben helemaal vergeten te vertellen dat ik van Camping Seehamer See naar camping “Bella Augusta” de eigenlijke route weer dwars door München zou gaan. Nou dat idee trok me toch niet zo bijzonder aan dus ik had besloten om een behoorlijke omweg te maken om München heen, en dat is me ook gelukt. Goed dat even tussendoor. Voor vertrek van camping “Bella Augusta” snel alles in orde gemaakt. Ik had verteld dat het de dag ervoor echt zo’n dag was om eventueel in je bed te blijven liggen, nou hier had ik wel weer zin in. De rit verliep weer bijzonder goed en ik hield op de route goed de lucht in de gaten. Je kon natuurlijk niet verwachten dat het allemaal zo mooi zal blijven. De rit liep door mooie landschappen, bergje op en bergje af waarbij de Zetor het nog steeds perfect bleef doen. Heerlijk gevoel geeft dat toch. Mijn gevoel bleek wel goed te zijn want de lucht begon toch wel te betrekken en als ik dan weer een heuvel op kwam zag ik links voor mij dreigende wolken die door de harde wind voor mij voorbij schoven. Keek ik schuin achter me, kwam daar ook een partij dikke zwarte wolken aan die achter mij voorbij schoven. Kijk dat is ook leuk, zo tussen de wolken en de regen door te kunnen rijden en om praktisch droog te blijven. De rit verliep nagenoeg voor mij droog en kwam op een redelijke tijd op de camping aan. Het was niet zo’n lange rit vandaag, slechts 118 km. Ik heb daarom ook besloten om de caravan eens een goede beurt te geven, och i had er zin en het zag er niet uit van binnen. De vloer was door alle regen behoorlijk zwart geworden, dus de vloer gedaan, de voorkant van de caravan gelijk maar meegepakt, die was ook niet meer om aan te zien door de wielen van de trekker. Ook gelijk maar de afwas gedaan en het toilet gelijk maar geleegd. Ik vertelde het tegen Joke, krijg je als antwoord; “Volhouden schat, voor later”, laat je één keer je goede kant zien. Ik ben vroeg naar bed gegaan, had het toch wel een beetje gehad, werd ik toch wakker s ‘nachts van het noodweer. Stormen en regenen, dat wil je niet weten, wat ging het te keer. De volgende morgen omstreeks half acht stond ik op, gelukkig was de wind wat gaan liggen en zowaar het was ook een moment droog. Ik maakte alles klaar voor vertrek, want hoe eerder ik rij, des te meer kans heb ik om droog weg te komen, dacht ik. Het begon te regenen toen ik op de trekker stapte, uiteraard had ik al mijn regenpak aan, het heeft een tijdje een beetje geregend tot half twaalf en toen begon het me toch te hozen, dat werd me te gortig en heb snel een parkeerplaats opgezocht om in de caravan te schuilen. Wat jammer nou, ik kwam net door een heel mooie omgeving. Ik kan je vertellen dat het me eigenlijk een biet was hoe de omgeving eruit zag, ik probeerde alleen maar zo goed mogelijk erdoor heen te komen. De lucht was een grote grijze massa met hier en daar wat lichtere grijze stukken maar ook dikke donkere grijze stukken, het leek wel 50 tinten grijs en ik moest om het idee in mijzelf lachen. De laatste 10 á 12 km. begon het toch te regenen en dacht ik, nu moet ik maar even doorzetten, nou ik kwam verzopen op de camping aan. Ook hier kreeg ik zowaar korting, ik hoefde geen stroom te betalen, kreeg ik van de eigenaar. Als ik maar lang genoeg kom mag ik wel voor niks op de camping in de toekomst, wie weet. Ik heb gelijk eerst de trekker maar afgedekt met afdekzijl en toen mijzelf uit het regenpak geholpen. Het was me het dagje wel vandaag. Volgens de berichten zal het de hele week zo blijven, nou kan ik m’n lol op. Morgen ga ik niet naar de camping “Heimertshausen” in Kirtorf, is me de vorige keer niet zo goed bevallen. Ik ga naar de camping “Bergwinkel” in de plaats Hosenfeld. De rit zal in plaats van 160 km nu slechts 137 km. zijn, scheelt weer. Goed mensen, ik hoop dat toch interessant was om te lezen en we zijn weer een dagje dichter bij huis. Tot de volgende update.

1. Annie.:
    Hoi Leo,
    het lijkt wel een beetje een strafexpeditie te worden zo !
    Ik lees ook niks meer over dat dagelijkse biertje : dat is dus echt wel straf.
    Maar gauw thuiskomen. Het is hier elke dag schitterend weer.
    volop zon en 30 graden enz enz.
    Gr Arno en Annie
  2. Pier Arendina en Kids!!!:
    18 september 2013
    Zeker was het wederom de moeite waard om te lezen Leo we genieten iedere keer weer van je verhaal nog een paar dagen reizen jongen hoop dat je die zonder problemen door zal komen, Succes!!!
  3. Peter en Ineke Donkerbroek:
    Hallo Leo,

Dankzij Arno blijven op de hoogte van je reisverhalen, wat ben je toch een klim-geit !! Ik lees de verhalen met veel plezier. Ik hoop voor je dat het weer een beetje opknapt want van regen wordt goed chagreinig van. Groetjes van ons.
  4. Eric en marga spijkerbosch:
    18 september 2013
    Dag Leo, bedankt maar weer voor het mooie verhaal , je kunt het ook niet drooghouden he.
    Het biertje aan de tafel vrijdagsmiddags in Fusch was denk ik lekkerder als nu op trekker rijden.
    Wij waren niet die trekker gekken die jij hebt ontmoet toen jij de berg af kwam wij hebben met jou een leuke ontmoeting gehad in de tent met een biertje deze smaakte zeer goed.
    Wij wensen jou verder een goede reis toe en ik denk dat je nu wel de meeste regen heb gehad,als je maandag thuis komt zal het wel een keer droog zijn.
    Groeten uit Italie Eric en Marga Spijkerbosch
  5. Renata:
    18 september 2013
    Hahaha, die Joke, maar ze heeft natuurlijk wel een beetje gelijk he Leo... Maar omdat jij nu zoveel regen hebt, zou ik bij thuiskomst als het hoost ook mijn woordje wel klaar hebben als de honden uit moeten... Voor de rest wil ik niet stoken in een goed huwelijk hoor;-)
  6. Anne en Janneke:
    18 september 2013
    Hoi Leo...Je verhalen blijven prachtig om te lezen.....We hopen en duimen voor je dat het weer beter zal worden....In ieder geval een goede terug reis toegewenst...zeer benieuwd op welke dag je zal aankomen in Kornhorn....

Groetjes Anne Janneke en de kids
  7. Jaap en Nienke:
    Hallo Leo,
    wees getroost, wij hebben hier aan de Moezel ook de hele dag regen gehad, je was dus niet de enige, die een buitje heeft gehad.
    Wat de grote beurt was je toch wel een dagje te vroeg, wij doen dat altijd op woensdag en dan vroeg naar bed.
    Maar we wensen je succes en let op de laatste lootjes wegen het zwaarts, maar de thuiskomst vergoed waarschijnlijk veel.
    De buurt zal zich wel aan het opmaken zijn om een grootse inhaal te maken voor jou.
    Sterkte met het weer en tot de volgende update.
    Groetjes uit Lösnich
    Jaap en Nienke.
  8. Jaap en Rina:
    19 september 2013
    Hallo Leo,
    Wat weer een verhaal, elke keer zit je toch in spanning, zal de Zetor het volhouden en dan lees je dat hij het geweldig doet!!
    En dit weer heeft ook zijn voordelen, al die mooie luchten die voorbij komen in de bergen, dit kan ook een cadeautje zijn. Dit is om de moed er in te houden. Maar Leo hopelijk gaat je reis voorspoedig en geniet er van ondanks de buien en we wachten je volgende update af.
    Groetjes uit Almere
    Jaap en Rina
  9. Anne en Janneke:
    20 september 2013
    Hey Leo...

Elke keer kijken we even of er een update van je is...en hoever de vorderingen zijn voor de thuiskomst....Loopt alles nog volgens plan....??? We zijn benieuwd....In iedergeval nog hele veilige kilometers toegewenst....!

groetjes Anne en Janneke en de kids