Aankomst op “Camping & Ferienpark ” in de plaats Brilon op vrijdag 20 september

20 september 2013 - Brilon, Duitsland

Zoals ik vertelde ben ik naar een andere camping gereden in Hosenfeld. Een kleine maar leuke camping met allerlei stacaravans, eenvoudig maar een schone camping. Wat een verschil kan je toch hebben, bij de een betaal je € 20,00 voor een nacht en sta je in de douche in het sopwater van een ander, bij deze camping betaalde ik, schrik niet slechts € 10,50 en kon je perfect douchen en was alles keurig schoon. De rit naar deze camping ging door de deelstaat Hessen. Samen met Bayern is dit  toch wel de mooiste delen van Duitsland in mijn ogen en wanneer het niet regent heb je prachtige uitzichten op de dorpen en steden die in de dalen en tegen de berghellingen te zien zijn. De camping lag in de nabijheid van de stad Fulda. Een prachtige en historische stad met een domkerk waar de heilige Bonifatius begraven ligt. Vroeger op school heb ik, als ik het nog goed weet, is Bonifatius vermoord in Dokkum, maar ik weet het niet zeker meer. Je zal wel denken, wat heeft hij nou aan historische kennis opgedaan? Nou, dat kwam van de beheerder van de camping. Hij kwam gelijk met diverse plattegronden van Fulda en een zeer uitgebreid boekje over diverse bezienswaardigheden van deze plaats. Ik moet zeggen, deze stad is echt wel een bezoek waard, als je de tijd ervoor zal nemen. Maar goed de rit ging door het prachtige landschap, heuvels en dalen en vooral veel bos, gelukkig was het over het algemeen de hele dag droog, met een paar spetjes, daarom kon je genieten van de wouden waar je doorheen reed, wat ik ook deed. Dit was weer zo’n bijzonder mooie dag.

Aankomst op “Camping & Ferienpark ” in de plaats Brilon op vrijdag 20 september

Vandaag stond een lange rit op de planning, want als je de ene dag minder kilometers maakt, zal je dit de volgende dag moeten inhalen als je weer naar dezelfde camping wil en dat wil ik.

Volgend de TomTom was de afstand 160 km. En dat door berg en dal, dus dat was vroeg op en vroeg vertrekken. Half zeven liep de wekker af, ik eruit en het bekende ritueel afwerken. Het regende een beetje toen ik de trekker startte en met regenpak aan klom ik op mijn trouwe metgezel. Want zo ben ik het toch een beetje gaan zien. Mensen op een paar kleine dingen na heb ik vandaag van deze rit met volle teugen genoten. De regen was opgehouden en de rit ging weer door een prachtige omgeving, bergje op en bergje af. Soms moest mijn Zetor er flink aan trekken om boven te komen, wat hij ook perfect doet, zelfs een keer was de helling zo stijl en lang, dat ik moest uiteindelijk terug naar zijn derde versnelling. Dit waren toch hellingen van zo’n 12 tot 14 procent. In zijn derde versnelling ging ik ook niet meer dan zo’n acht á negen km. Wat waren nou die kleine dingen, nou je wordt zo langzamerhand gestoord van de diverse “umleitungen” die zeer regelmatig op de route tegenkomt. Volgens mijn vriend Tom heb ik vandaag, schrik niet, 178 km. gereden, terwijl de rit 160 was, dus in totaal 18 km om moeten rijden. Dat is nogal wat voor een trekker nietwaar. Ik mag wel zeggen dat ik bijzonder blij was toen ik de camping naderde. Dit was een zware dag geweest, bijna droog over gekomen, een flink buitje vlak voor ik bij de camping aankwam. Ondanks de stevige wind, ging ik achter de caravan zitten, uit de wind, met een blikje bier en genoot hiervan met de gedachte dat er weer een dag achter de rug was, nog twee te gaan.

Nadat ik gegeten had eerst maar even afwassen, het stond er al twee dagen, toen koffie en daarna lekker gedoucht. Ik was weer een ander mens.

Morgen staat de rit naar de camping in Tecklenburg op het program, een rit van 138 km., de laatste overnachting voordat ik thuis ben. De hele reis heb ik weer genoten maar ik ben toch wel weer blij dat ik zondag tegen de avond thuis zal zijn. Morgen op de camping is er geen internet, dus de laatste update zal ik pas thuis kunnen schrijven en op het net kunnen zetten.

Vanavond heb ik pas de vele reacties van allemaal kunnen lezen en zag dat er ook diverse mensen op vakantie zijn. Eric en Marga Spijkerbosch zitten in Italië en Jaap en Nienke zitten in Lösnich aan de Moezel. Desondanks lezen ze mijn reisverslag wat ik natuurlijk helemaal te gek vindt en ik wil jullie natuurlijk ook een prettige vakantie toewensen. Helemaal geweldig, al deze reacties en mensen ik kan je wel vertellen dat, wanneer ik thuiskom,  ik géén lederhose aan zal hebben.

Goed dat was het weer en de volgend update bij aankomst op de camping in Kornhorn.

1. Anne en Janneke:
    20 september 2013
    Hey Leo...

Geen Lederhose als je thuiskomt.....dat kan toch niet...!!!!Fantastisch om te lezen hoe je geniet van deze reis....Veel succes....en tot zondag...!! Groetjes Anne en Janneke en de kids
  2. Dennis en Monica:
    Hallo Leo,

Ik was donderdag bij Actifood in Oosterwolde en het was Sipke ook al ter oren gekomen waar je mee bezig was en hij vroeg me om de link van je verhalen. Erg leuk natuurlijk! Goed om te lezen dat je metgezel goed zijn best doet om je weer thuis te brengen. Bedankt voor je verslagen en goeie reis richting Kornhorn.
  3. Rob en Fia:
    Hallo Leo,

Leuk om te lezen dat het allemaal zo goed gegaan is. En ja er zijn zoveel mooie dorpjes zoals Fulda. Kan je nagaan 18km om rijden is gauw een uur langer rijden voor jou. Gelukkig had je er redelijk droog weer bij. Nu nog het laatste stuk maar dat gaat vast goed komen. Wij supporteren Joke en je grote vriend wel in Brussel. Doe voorzichtig en men zegt dat het nu droog blijft. Grusse
  4. Renata:
    21 september 2013
    De laatste loodjes... Wat me wel opvalt is dat je dit jaar geen kleine mankementjes hebt aan de Zetor. Goed gedaan dus, ik wens je een behouden thuiskomst:-) En dan maar lekker knuffelen met de hondjes en je meissie die je zo hebben gemist.
  5. Jaap en Nienke:
    Hallo Leo,
    Nu nog de laatste lootjes.
    Zo in je berichtgeving te lezen, kijk je wel uit naar je eigen huisje.
    Nu nog één dagje en je ben weer bij je eigen huisje en je eigen vrouwtje.
    Joke zal wel opkijken dat je niet in Lederhose thuis komt, wij denken dat ze dat wel een tegenvallertje zal vinden.
    Maar goed Leo, zet hem op morgen en de grote reis zit er weer op.
    Wij zijn vandaag weer thuis gekomen.
    En wij kunnen wel zeggen zo als klokje thuis tikt, tikt het nergens.
    Succes
    En tot horens