Gearriveerd op camping Mainblick Schwarzenau

4 september 2013 - Schwarzach, Duitsland

Vandaag alweer woensdag 4 september en net gearriveerd op de camping Mainblick in Schwarzenau a.d Main. Dat wil zeggen dat ik twee dagen geen update gegeven heb op de reis van gisteren.

Zoals ik eergisteren vertelde was ik op de camping van Brilon. En hele mooie en vrij nieuwe camping die bestaat uit diverse terrassen, enorm ruim opgezet met vrij grote plaatsen voor de caravans. Op de terugweg zal ik zeker proberen om hier weer een overnachting te boeken.

S ’morgens was ik vrij vroeg opgestaan om te gaan douchen en om alles klaar te maken voor vertrek naar mijn volgende camping t.w. Heimertshausen in Kirtorf. In prijs verschilde deze twee niet van elkaar maar des te meer in comfort, Kirtorf was stukken minder er gingen zelfs gasten weg die de prijs te hoog vonden voor wat zij ervoor kregen. Was wat voor te zeggen. Helaas kon ik natuurlijk niet zo snel naar een andere camping uiwijken, dus ik moest het maar nemen.

De rit van Brilon naar Kirtorf was bijzonder mooi, echt berg en dal richting Winterberg met hellingen van 10 tot 12 procent. De Zetor moest er voor werken, maar hij loopt er bijzonder hard tegen aan, zwarte rook uit zijn uitlaat zo erg dat mijn nieuwe vlag op dit moment er behoorlijk zwart begint uit te zien. Het lijkt wel de stoomtrein van Hoorn naar Medeblik, zulke pluimen die er uit komt. Maar hij doet het voortreffelijk , gewoon heerlijk. Heb ik gisteren nog met de trekker jas aan gereden, vandaag heb ik deze eraf gehaald want het begon gisteren ook wel warm te worden achter die jas. Dus zoals gezegd de jas en alles wat er bij hoort van de trekker afgehaald en geprobeerd op te bergen in de caravan, wat uiteindelijk is gelukt. Vandaag was het begin helaas zo mistig dat ik weinig of niets gezien heb van de omgeving, het zonnetje wilde niet echt goed doorkomen. Zware mistbanken hingen in de dalen en tussen de bomen van het bos waar ik door heen gereden ben, het was zelfs nog fris en koud. Ik had bijna nog spijt dat ik die jas had verwijderd. Tegen de middag begon de zon toch wel goed door te komen en ja toen was het ineens een partij warm dat ik binnen de kortste keren eerst mijn binnen jas (ik heb er nl twee aan) en even daarna, na een pauze, mijn tweede jas uitdeed den zo in mijn overhemd doorgereden ben. Mensen wat was het ineens heet hier. Uiteraard ben ik alweer op neus verbrand en zal de vellen wel binnen een paar dagen verschijnen. Maar de reis naar deze camping aan de Main verliep zeer voorspoedig ondanks dat de afstand tussen deze twee camping nogal behoorlijk was (waarom weet ik eigenlijk niet)  nl. 182 km. Incl. de omleidingen, want die zijn er nog steeds. Ik was s’morgens vertrokken om 07.45 uur en kwam om 17.45 aan op deze camping dus toch wel redelijk vlot. Na ingecheckt te hebben was het natuurlijk gelijk raak. De campingbeheerder gaf me een vrij opzichtige plaats zodat iedereen gelijk de trekker kon zien staan met het bekende gevolg van belangstelling, foto maken en waar ik zelfs ook nog bij moest gaan staan. Maar het is leuk.

Morgen ga ik alweer naar de 5e camping, DCC Campingpark Romantische strasse in Dinkelsbül, een afstand van rond de 100 km. Dus dat is om te doen. Ik ben wel nieuwsgierig waarom deze camping zo heet, we zullen het zien.

1. Jaap en Nienke:
    Hallo Leo,
    Geweldig en dat alles zo goed gaat.
    En je mag torretje wel een extra hapje eten geven, want dat heeft ie wel verdiend.
    En waarom die camping Romantische strasse heet........ wie weet staat Joke je al op te wachten (grapje).
    Nu Leo volhouden en maak er maar wat moois van.
    Wij blijven je volgen.
    Groetjes

Jaap en Nienke.
  2. Irma van Gog:
    5 september 2013
    Heerlijk, lees lekker mee, en geniet van je verhalen!
  3. Helen:
    5 september 2013
    Hey Leo, goed om te lezen dat alles weer goed gaat, het is hier in Oostenrijk ook lekker warm en volgens de weerberichten blijft dit nog wel even zo.
    Ben benieuwd naar al je mooie foto's

Helen
  4. Dennis en Monica:
    Hallo Leo,
    Mooi dat alles zo voorspoedig verloopt nu zit je vast stukken relaxter achter het stuurwiel. Geniet ervan..

Grtn Dennis & Monica
  5. Corina:
    6 september 2013
    Goedemorgen deze morgen ! Een goede reis en geniet ervan!
  6. Theo en Marjon:
    6 september 2013
    Hoi. Leo, blij te lezen dat je reis voorspoedig gaat en dat je
    trekkertje zich goed houd op en enkel ongemakkie na.maar het blijft een oud beessie en ondanks al je gesleutel kan er wel eens wat kapot gaan ,maarja een handige knul als jij zit er gelukkig niet mee.
    veel geluk met de rest vande reis.
    groeten Theo en Marjon
  7. Janny van Staden:
    6 september 2013
    He Leo, leuk om het allemaal zo mee te lezen, geniet van je reis!