Dinsdag 13 september Bruck am Grossclockner

13 september 2011 - Bruck an der Großglocknerstraße, Oostenrijk

Vandaag even weer een verslagje schrijven over wat vanaf zaterdag j.l. is gebeurd.

Zoals gezegd heb ik zaterdag na aankomst natuurlijk mijzelf geïnstalleerd hier op de camping en ben ik de boel een beetje aan het verkennen geweest. Het is een grote en mooie camping die aan de rand van Bruck is gelegen, aan het begin van de toegangsweg naar de Hochalpenstraße. Wat bij mij gelijk de meeste indruk maakte was het sanitaire gebouw met douche- en toiletruimte, sauna’s en afwas gelegenheden, waarbij ik de indruk kreeg dat het in de vroegere Romeinse stijl opgezet is, vol met spiegels in de wasruimte voor de mannen, hoe het bij de vrouwen is weet ik natuurlijk niet, maar ik neem aan dat het precies hetzelfde eruit ziet. Wat een pracht. Ik heb wat foto’s en een kleine impressie gemaakt die ik hier ook op de reislogger heb geplaatst. Kan men een indruk krijgen hoe ik op dit moment geniet van de hele reis. Zondag ben ik met de trekker, onder grote belangstelling van andere Hollanders hier op de camping, richting de Gross-Clockner gereden. Het was prachtig weer, warm en bijzonder druk door veel motorrijders die van de berg afkwamen, dik ingepakt, dus het zal wel goed koud geweest zijn op de top. Het was niet een al te grote rit, dus ik was snel weer op de camping om hier verder van het mooie weer te kunnen genieten. Zoals gewoonlijk is er veel belangstelling voor het hele gebeuren en vooral dat ik de rit vanaf Holland met de trekker gedaan had. Verbaasder zijn de mensen nog meer, als ik vertel dat ik natuurlijk ook weer terug moet, op dezelfde manier. Zo, dat was weer een mooie en vooral rustige dag.

In de nacht van zondag op maandag heeft het hier goed geregend, zo erg dat ik er wakker van werd, mijn bed uit en de dakluiken dicht moest doen voordat ik s’morgens zwemmend de caravan uit zou moeten. In de loop van de ochtend klaarde het helemaal weer op en ben ik s’middags met de trekker een rondje rond het meer Zeller See, nabij Zell am See gereden. Je komt door leuke plaatsjes zoals, Thumersbach, Saalbach en natuurlijk Zell am See. In het laatste plaatsje ging ik met de trekker het centrum in, zeer toeristisch, kon ik geen parkeerplaats vinden want ik wilde even wat foto’s maken en wat filmen. Nou dan maar even dubbel parkeren, iedereen vond het toch een bezienswaardigheid dus daar maakte ik even misbruik van. Nadat ik aan het meer de nodige kiekjes en film gemaakt had ging ik weer terug naar mijn trekker en daar stond een man bij te kijken, liever gezegd constant erom heen te lopen, met tranen in zijn ogen. Ik dacht nog, nou zo bijzonder is het nou ook weer niet dat je er tranen van in je ogen krijg. Blijkt dat deze man vroeger in Tsjechië in de Zetor fabriek gewerkt heeft en deze trekker heeft gebouwd. Dat was voor deze man natuurlijk een bijzonder emotioneel moment, vandaar natuurlijk de tranen. Hij heeft wel tien keer erom heen gelopen en foto’s gemaakt. Na een aantal minuten ging ik toch weer verder nadat hij mij wel een paar keer de hand geschud had. Dat zijn natuurlijk bijzondere momenten die je op zo’n reis meemaakt, fantastisch. Ik ben via het hotel, waar woensdag de kennissen van mij aankomen en ik een paar dagen zal verblijven, naar de camping gereden waar ik verder rustig aan een potje bier weer de dag in mijn gedachten voorbij liet gaan. Nu op dit moment dat ik deze update schrijf is het weer bijzonder warm en mooi weer. Het zat dicht van de mist toen ik wakker werd, maar de zon is zo sterk dat het binnen een twee uur weer volop genieten is. Mijzelf ingesmeerd en heb ik besloten om vandaag bij de caravan te blijven om nog een beetje bruin te worden. Verder heb ik mijn vrouw beloofd om eindelijk maar eens de caravan weer op orde te brengen, niet dat het een zwijnenstal is geworden na een week, maar toch er moet het een en ander toch weer zijn plaats terug vinden. Dus dat zal mijn dag worden. Morgen (woensdag) zal ik in de middag naar het hotel gaan om een paar dingen te regelen voor de caravan als ik daar blijf logeren. Dat weer voor de volgende update, het zal vanaf die tijd wel drukker worden, inchecken en laten keuren van de trekker (kost alleen maar geld), Opening bijwonen en ga zo maar door. Maar ik hou jullie op de hoogte. Oja, hieronder zie de link naar het filmpje op Youtube.

Tot de volgende update.

1. Helen:
    13 september 2011
    Geniet van het moooie weer en het geweldige landschap, en je hebt een super de luxe camping uitgezocht doe je goed !!
    Spannend donderdag gaat het grote festijn beginnen ben heel benieuwd naar je foto's en het verslag

Je flmpje is helemaal te gek een hele leuke impressie van wat je allemaal al tegen bent gekomen

Je geniet duidelijk met een hele grote G en dat is geweldig om te zien

Succes met de dagen die komen gaan

Helen
  2. Joke:
    Hé lieverd,

Goede morgen voor inmiddels al de woensdag. De spanning zal je ongetwijfeld al een beetje gaa voelen. De anderen zijn nu inmiddels vertrokken denk ik en op weg naar oostenrijk. Morgen begint het allemaal al een beetje te draaien en dan kan je toeleven naar de grote dag.
    Je hebt het allemaal prima voor elkaar hoor en zie ik wel. Geniet, geniet en geniet nog meer, want lieverd, wat je doet is super!!!
    We duimen hier allemaal voor je dat het een complete ervaring wordt om nooit te vergeten. Verzorg torretje goed en zet hem op.
    En wie kan er trotser zijn op je dan Ik ?????
    Dikke knuffel van deze kant en een knufflll van de mannen
    Tot gauw
  3. Anne en Janneke:
    Hallo Buurman Leo...

Nog even en dan gaat het beginnen....Geweldig!!! We zijn nu al trots op je!!! Het filmpje was ook erg mooi om te zien....Je hebt het goed weergegeven van wat je allemaal meemaakt!! Erg leuk!!!
    En net zoals Joke zei:wij duimen mee!!!
    En kijken al uit naar al je verhalen....
    Succes Leo!!!!
  4. Helen:
    14 september 2011
    En je mag mee rijden je tractor is goedgekeurd yeahhh zat net met Jokie aan de foon toen jij haar een sms'sje stuurde
    Zet hem op !!!

Helen
  5. Fogel:
    Hééé Leo!
    Wat gaat het allemaal goed hè, en wat heb je een mooie beelden gemaakt man! Nou nog hét evenement, mens, wat een belevenis! we zijn erg benieuwd naar jouw ervaringen daar. En ik verwacht natuurlijk een prachtig verslag in de Parel, wanneer je straks weer op honk bent. Groeten uit het hoge Noorden, en heel veel succes én plezier toegewenst voor het komende weekend!

Jappie en Fogel
  6. Nico en jaike:
    15 september 2011
    Hoi Leo,

Voor komend weekend alvast heel veel succes, hopelijk blijft het weer mooi. Geniet er met volle teugen van! Denk nog niet aan de terugreis. Heel veel plezier.

Groeten,

Nico, Jaike, Sharon en Celine
  7. Pier Arendina Marius en Guus!:
    16 september 2011
    Hey Buurman Leo morgen is de dag waar het allemaal omdraait maar eigenlijk is jou avontuur al geslaagd, wij vinden het hier allemaal een super prestatie en wensen jou wederom succes en veel plezier voor aankomend weekend!!!
  8. Jaap en Rina:
    16 september 2011
    Hoi Leo
    Morgen de grote dag, met uiterst goed afgestelde kleppen naar boven.
    Dit moet jouw dag worden,maar ook voor je mechanische maatje.
    We hopen dat je mooi weer hebt, zodat het een onvergetelijke dag zal worden.
    Veel plezier, en gute fahrt.
    Rina en Jaap