Donderdag 8 september

8 september 2011 - Bruck an der Großglocknerstraße, Oostenrijk

Donderdag 8 september:

Vannacht zeer slecht geslapen, liggen woelen en steeds wakker worden van het lawaai van auto’s die vlak langs de camping reden. De doorgaande route loopt praktisch tegen de camping aan. Verder hoorde ik steeds weer vliegtuigen opstijgen, niet van die grote maar toch de motoren van kleinere vliegtuigen die ik hoorde. Klopt ook wel, want s’morgens reed ik bij vertrek langs een klein vliegveldje. Al met al was ik zeer vroeg mijn bed uit, maar koffie gezet en uiteindelijk maar gaan wassen en aankleden. Gelukkig was het wat droger geworden, het had behoorlijk geregend, en ik ben om 9.00 uur gaan rijden naar de camping”Tenda” in Bad Feilinbach. Deze rit zou ong. 130 km. zijn. Vanaf de camping moest ik gelijk een paar flinke heuvels over, natuurlijk geen probleem voor mijn torretje en toen ik dat achter de rug had was er een zeer uitgestrekt vlak gebied wat natuurlijk lekker opschoot, ware het niet, jaja je voelt hem al, hoeveel “umleitung” borden niet ben tegengekomen ik weet het niet meer, maar in Holland weten ze van wanten om zomaar iets af te sluiten, nou hier is het nog een graatje erger. Hier gooien ze zomaar een hele weg dicht en dan heb ik het over een Bundesstrabe, dus niet een klein stukje, nee gelijk een hele route. Zoals ook het laatste stuk, ik was twee km. van deze camping verwijderd, de weg was afgesloten, ik mocht ook echt niet verder en moest omkeren, ik zal je vertellen dat ik heb 15 km. moeten omrijden om hier op de camping te komen. Gewoon bar.

Gisteren vertelde ik dat mijn vriend Tom mij ongetwijfeld door de stad München zou leiden, ik stel hem in op fietsroute om niet bij de autobahn uit te komen, wat denk je, ik heb heel München niet gezien, hoe vind je die. Mijn vriend heeft me feilloos om de hele stad geleid en kwam zoals verteld zo’n 20 km verder aan de andere kant ergens uit. Het landschap begon weer wat vriendelijker eruit te zien, meer bossen en natuurlijk ook weer wat heuveltjes. Het weer was nog steeds grijs en laag hangende bewolking maar toch zag ik op een bepaald moment de contouren van de bergen in Oostenrijk. Ik heb hiervan twee foto’s gemaakt.  Het  gaf me een prettig gevoel dat ik nu al zover was gekomen. Naarmate ik dichter bij deze bergen kwam en ze beter kon onderscheiden dacht ik toch bij mezelf, nou ik heb op de reis al heel wat heuvels gehad en toen vond ik het al pittig voor mijn zetor maar wat ik nu zie, hoe moet ik hierdoor heen of liever over heen. Wat zijn die bergen dan ineens hoog. Maar goed, ik kijk er nu nog tegenaan maar morgen ga ik Oostenrijk in en dan rij ik tussen deze bergen door naar St Johan in Tirol waar ik de volgende camping gepland heb. Vanaf dat punt ga ik zaterdag naar mijn eindbestemming, Bruck aan de GrossClockner, Yes!!!!

Tot de volgende update.

Leo

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pier Arendina Marius en Guus!:
    8 september 2011
    Geweldig Leo Petje af, zo door gaan jongen!!!
  2. Jaap en Nienke Lukassen:
    8 september 2011
    Goed gedaan en het geluk lach je toe.
    Nog even volhouden.
    Waar zit je nu?
    Volgens de kop van het verslag in Bruck aan de GrossClockner, maar dat geloof jezelf toch niet?
    Je schrijft dat je zaterdag daar hoopt aan te komen.
    Groetjes en veel geluk en ...... natuurlijk veel plezier.
  3. J.l.:
    Hallo Pier,
    Het gaat buiten verwachting erg goed allemaal.
    Maar zoals ik zei, ik weet niet meer waar, verbruikt de Zetor toch wel een hoop olie, zeker 1 tot 1.5 ltr per dag.
    Ik moet wel zeggen, hij moet wel werken voor zo'n oude bok.
    Leo
  4. J.l.:
    Hallo Jaap en Nienke,
    Op dit moment zit ik nog in Duitsland tegen de Oostenrijkse grens,
    Morgen naar
    St.Johan in Tirol afstand maar 70 km. dus een eitje.
    Groeten Leo
  5. J.l.:
    Hallo Pier en Arendina,
    Ik had eerst voor jullie een berichtje getypt maar dat ging zeker bverkeerd.
    Het gaat geweldig goed met de zetor, hij loopt voortreffelijk maar gebruikt toch wel veel olie zo'n 1 tot 1.5 ltr per dag.
    Maar goed hij doet het voortreffelijk.
    Groeten Leo
  6. Anne en Janneke:
    Hallo Leo...

Wat fijn om te lezen dat je zover bent gekomen!!! Wij zijn trots op je buurman!!!! Succes...!!
  7. Bettie:
    Hoi Leo

Super dat het nu voorspoedig gaat, heb de filmclub mensen over je verteld.
    De geuite reacties waren vol bewondering voor je.
    Blijf je volgen, en duim voor je.
    groetjes, Bettie
  8. J.l.:
    9 september 2011
    Hallo Buurtjes en Bettie,
    Bedankt voor alle rekaties.
    Op dit moment ben ik St. Johan in Tirol Oostenrijk aangekomen. Het is hier bloedheet en mooi weer. Straks mijn reisverslag weer.
    Groetjes Leo