Gearriveerd op de camping in Brilon 2 september

2 september 2013 - Brilon, Duitsland

Hallo Mensen, deze dag zit er weer op. Een rustige rit gehad, nou ja rustig op een paar melloten na die mij echt met een noodgang nog voorbij wilde en vlak voor mij op hun hooijzers gingen staan omdat ze moesten stoppen voor een verkeerslicht, maar dat hoort erbij nietwaar?

Zoals Joke al vertelde was het gisteren allemaal zeer vlot verlopen, alhoewel als ik het laatste stukje niet meereken. Ben ik bijna bij de camping in Tecklenburg dacht ik er goed aan te doen om mijn tomtom over te schakelen naar de fietsroute, want dan hoefde ik niet over die berg die nogal vrij stijl is, ja dus, ik moest gelijk rechtsaf, wat ik natuurlijk ook deed, kom ik me daar op een pad terecht met van die grote keien, shit en ik kon ook niet meer terug.

Goed, ik maar heel voorzichtig verder blijkt het de lokale voetpad te zijn waar ik met die trekker én caravan op stond, langzaam maar verder, tussen de struiken en bomen door, het paste precies en stijl!!, in zijn eerste versnelling en lage giering naar beneden, héél voorzichtig om uiteindelijk bij een boer op het erf terecht te komen, die overigens zeer verbaast keek en zich afvroeg waar ik vandaan kwam. Eindelijk op de camping bleek de inventaris van de wc op de vloer te liggen door het schudden op het voetpad. Er was niets stuk en is het toch weer op zijn pootjes terecht gekomen maar ik heb er weer een verhaal bij.

Vandaag 2 september, een rustige en mooie rit, mooie omgeving naar de camping in Brilon. Deze rit was 123 km. Ik had de coördinaten in mijn tomtom gezet blijkt deze uit te komen bij een ziekenhuis en een oogkliniek. Ik dacht wat moet ik bij een ziekenhuis, heb ik het wel goed gedaan, nog een keer ingevoerd, nou het was toch goed. Ik heb het maar aan een paar mensen gevraagd en die wilde me weer een andere kant op sturen, totdat iemand gelukkig kon vertellen dat het de nieuwe camping was hoog op de berg. Ik naar boven en ja hoor, hier was het. (overigens een zeer mooie en vrij nieuwe camping met Nederlandse eigenaars)

Oh ja, vandaag heb ik mijn eerste pech gehad met de trekker. Rijd ik in de stad Brilon, ja ik was er bijna, de weg liep nogal stijl de hoogte in en het was een behoorlijke klim stopt de trekker er plotseling mee. Een zeer vervelend punt waar de trekker er mee ophield, maar goed ik kon hem ook niet even wegduwen. Blijkt de moer die op gashevel op de pomp los getrild te zijn, dus ik kon gas geven wat ik wilde maar de pomp gaf geen gasolie meer. Ik had dit euvel gelukkig snel in de gaten en ging heel quasi noncelant mijn gereedschap pakken om het te repareren.

Het euvel was hierdoor vrij snel verholpen en het was starten en weer rijden. zo zie je dat er kan altijd plotseling weer wat gebeuren.

Morgen wil ik van Brilon via Winterberg, Hallenberg, Battenberg, langs Marburg naar de camping in Kirtorf rijden. Dit is een rit van 116 km. Volgens de kaart zal het een mooie rit worden in een bosrijk gebied. De temperatuur mag ook wel wat hoger worden dus dan kan ik van deze rit ook weer genieten. Ik weet niet of de camping ook internet heeft, maar dat zie ik wel weer.

Tot de volgende update maar weer.

1. Anne en Janneke:
    2 september 2013
    Hey Leo....leuk om iets van je te lezen....Gelukkig ben je zelf zo handig dat je de trekker zelf kan repareren....Wij gaan je zeker volgen...en kijken alweer uit naar de volgende update...Succes Leo...!!!
  2. Adri sommers:
    3 september 2013
    Leo ik wens je een heel fijne reis en zeker zeer mooi weer geniet ervan want het is zo vlug voorbij . Als ik het lees en er weer aan denk van toen wij dit reisje maakten komen de kriebels weer het je toch wel iets mvg A sommers
  3. Jaap en Nienke:
    3 september 2013
    Hallo Leo,
    de eerste twee etappes zitten erop.
    En.... een beetje tegenslag hoort erbij, dat houdt het spannend.
    Veel succes en plezier op de volgende etappe.
    Groetjes uit Ede
    Jaap en Nienke