Zaterdag 10 september

10 september 2011 - Kitzbühel, Oostenrijk

Zaterdag 10 september:

Dit is de 8 dag van mijn reis naar die grote berg. Vannacht bijzonder goed geslapen, bijna niet wakker geweest en uitgerust opstaan. Ik zag door het dakluik van de caravan de blauwe lucht en voelde dat het een prachtige dag gaat worden. Na het wassen en aankleden deed ik de deur van de caravan open en gelijk de felle zon in mijn gezicht, heerlijk. Ik ben daarom ook eerst even buiten, met mijn rug naar de zon, gaan zitten om te genieten van een lekker bakje koffie, even bijkomen en goed wakker worden. Intussen zijn de broodjes in de oven warm geworden en ik ben gaan ontbijten met op de achtergrond het geluid van de koeienbellen die om de nek van de koeien zitten. Deze koeien stonden te grazen tegen de hellingen van de berg aan.  Zoals gezegd gaat deze dag naar de eindbestemming, een camping in Bruck an Gross-Glockner. Het is niet zo’n lange rit, ong. 60 km. Maar wel natuurlijk met flink wat “heuveltjes” die door de zetor genomen moeten worden. De reis hiernaar toe heeft weliswaar een dag langer geduurd dan de planning, maar ik ben d’er. YES, wat een heerlijk avontuur. Het is nu 9.30 uur, het wordt een warme dag volgens de mensen hier, ik ga mijn trekker weer onder het afdekzeiltje halen en de olie en water weer nakijken, zodat we om 10.00 uur kunnen gaan rijden. Tot zover maar weer.

Tot de volgende update in BRUCK AM GROSSCLOCKNER.

1. Joke:
    Hoi Mop,

We zijn hier allemaal wel wat jaloers op je, als je over zon en mooi weer praat. Maar tjonge wat heb ik het je gegund en wat ben ik trots op mijn mannetje dat je dit gepresteerd hebt. In gedachte bij jou, ga ik even de honden eten geven. Dikke kus en succes vandaag met de laatste kilometers.
  2. Mirjam:
    Wat een reis..
    Ontzettend leuk om te lezen!
    Zo te lezen gaat het goed, nog lekker weer erbij ook!!
    Succes nog even..
  3. Johan en Jannie:
    10 september 2011
    Het doel bijna bereikt. !!Geweldig goed hoor!! Geniet de komende week maar van de omgeving en het hopelijk mooie weer. Verzorg het werkpaardje goed, zodat hij klaar is voor de klim volgende week.
    Grote complimenten en veel liefs van ons.
  4. Fogel:
    Ha die Leo,
    goh, wat ben je al eind op weg man! Het gaat je gewoon lukken en wat een belevenis moet dit voor je zijn. We lezen elke dag je verslag van deze wel heel bijzondere reis. En het is zoals Joke zegt, wat het weer betreft zijn we stikjaloers, hier is het pet!
    Een goede reis verder, geniet van deze happening!
  5. Winie en Jans':
    10 september 2011
    Hallo Leo, tjonge wat een rei op de tractor we hoorden het net van Joke, We zijn net bij haar geweest ,lekker koffie gedronken en vlees voor de honden mee terug genomen Jullie hebben een geweldig mooi plekkie daar .
    Wij gaan je volgen op je avontuur en heel veel plezier en succes op je monstertocht !!!
    groetjes van ons, doei doei
  6. Gerda:
    10 september 2011
    Gooooooooooo Leo Goooooooo LEo :)
  7. J.l.:
    10 september 2011
    Bedankt voor alle leuke reakties.
    Mijn laatste berichtje van de reis hier naar toe staat erop.
    Nu deel twee van het avontuur.
    Leo
  8. Corry:
    10 september 2011
    Gefeliciteerd Leo, wat een prestatie. Geniet er nog maar van.
    Leuk om alles te lezen.
    groetjes Corry