Zaterdag 10 september Bruck/Großclockner

10 september 2011 - Bruck an der Großglocknerstraße, Oostenrijk

De weg naar de eindbestemming voerde door een prachtige omgeving ups en downs, prachtige uitzichten op de dalen, ik vind dat het er hier in Oostenrijk allemaal vriendelijk en gemoedelijk uitziet. De mensen zijn bijzonder aardig en behulpzaam en als ik weer eens door een plaatsje rijd, blijven ze staan en kijken wat daar nu wel langs komt en steken dan ook nog hun duim de hoogte in. Ik ben vertrokken in een lange broek en een T-shirtje aan, goed ingesmeerd, want ik hoef niet zo nodig meer dat de vellen op je gezicht hangen, bij mooi weer, zonnetje en de wind in je gezicht. Voor je het weet ben je te laat. Zoals gezegd de reis verloopt weer voorspoedig, de Zetor loopt als een locomotief en het word bijna een eentonig geluid wat er uit de uitlaat komt. Behalve als hij moet gaan werken , die “heuvel” weer op, dan word datzelfde geluid toch wel pittig om te horen. Trouwens die “heuvels” zijn  langzamerhand echte “bulten” geworden met behoorlijke lange hellingen zowel naar boven als naar beneden. Ja, ze hebben ook kuilen waar je echt van in je rug krijgt, als je even niet oplet.  En ja hoor, ik rij Zell am See door om even verder de afslag met het bord “Hochalpenstraße Großglockner” te zien. Ik voelde een zucht van verlichting en voldaanheid in me opkomen, dat is niet te beschrijven. Afijn, ik die afrit opgereden en eigenlijk nog geen 5 km. Verder was ik in de plaats Bruck am Gßclocknerstraße. YES, ik was gearriveerd en mijn vriend Tom wist exact de weg naar de camping te vinden, fluitje van een cent. Hoe die dat allemaal weet, ongelofelijk. Het was ong. 13.30 uur dat ik hier op de camping Woferlgut in Bruck/Großglockner mezelf heb ingecheckt en daarna gelijk even de stoel buiten, een pilsje erbij en uitzakken, genieten van het feit dat ik volbracht heb. Althans het eerste gedeelte. Het tweede gedeelte waar het allemaal omdraaid zal me ook spannend worden maar dat weer voor een van de volgende verslagen. Het was weer een prachtige dag voor mij, ik heb wederom genoten met volle teugen.

Tot de volgende update.

1. Dennis en Monica:
    10 september 2011
    Helemaal top Leo. Ik zie je al helemaal zitten genietend van het pilsje met een smile op je gezicht. Dik verdiend natuurlijk. Nu ff uitrusten met hopelijk mooi weer en op naar het tweede gedeelte.

Groeten Dennis, Monica, Jennifer & Danique
  2. Jaap en Rina:
    10 september 2011
    Goed gedaan zwager je hebt het geflikt petje af.
    veel goed weer toegewenst en geniet er van.
    Volgend jaar vakantie in oostenrijk.
    Rina en Jaap
  3. Renata:
    Proost Leo, goed gedaan!
  4. Johan en Jannie:
    10 september 2011
    Gefeliciteerd hoor. Hardstikke goed dat de reis verder zonder problemen verlopen is en petje af voor de chaufeur. Nu een weekje rust en de videocamera voorbereiden voor een mooie beklimmingsfilm.
    Geniet er van.
  5. henk silvia gerben en wieke:
    11 september 2011
    helemaal top Leo,nu even genieten van het mooie weer,zell am see waren wij vorig jaar,mooi plaatsje.
    volgende week wordt spannend,dat bultjes is echt hoog!!maar jou torretje gaat het reden!
    groetjes van hier
  6. Gerda:
    11 september 2011
    Geniet ff van je rust...je hebt het zo verdiend :)
    Hopelijk blijf je mooi weer houden.

Groetjes.
  7. Anne en Janneke:
    11 september 2011
    Knap gedaan Leo...petje af!!! Nu even genieten van je dagen in Oostenrijk..en dan op naar het tweede gedeelte!!
    We blijven je zeker volgen!!!
  8. Karel en Sandra:
    11 september 2011
    Weer een stapje naar je eindbestemming....!
    Geniet ervan.
  9. Andrea:
    11 september 2011
    Super zeg! De eerste eindbestemming bereikt.
    Geniet van je pilsje.

Andrea
  10. Frits en Trees:
    11 september 2011
    Leo, we vinden je 'n kanjer!!
    Geweldig knap van je en we zijn trots op onze buurman.
    Lekker blijven genieten en wij genieten dagelijks van je verslag! Groetjes van Frits en Trees
  11. Familie Veenstra:
    Beste Leo,

Wat een mooi verslag en wat een trip. Een echte prestatie waar jij en ook anderen zoals Trees schrijft trots op zijn. Veel bewondering voor jouw en natuurlijk je torretje niet te vergeten. Pas goed op jezelf en geniet vooral, we denken aan je.

Groeten,

NIco en Jaike
  12. Helen:
    11 september 2011
    Leo je bent een kanjer echt top dat je dit berijkt hebt diep respect. En ga genieten van alles wat er nu gaat komen

Groetjes
    Martin en Helen
  13. Bart van Laanen:
    Hoi Leo,
    Geniet er maar lekker van, je bent er toch relatief snel gekomen! en gelukkig zonder ongelukken.
    Probeer de zon daar houden, zodat we de berg omhoog kunnen tot de top. Dinsdag laden wij de trekkers en Woensdag om 06:00 rijden Adri en Hans met de vrachtwagen weg, Thedo en ik volgen om 09:00 met de auto, dus we zien ons woendag avond of Donderdag ochtend wel.

Tot over een paar dagen, goreten
    Bart
  14. Miranda:
    Klasse, don Leo!!!
    Kus vanuit het Limburgse land.
  15. Kees en Geesje:
    11 september 2011
    Leo, super dat je het gered hebt. Te gek.
    Geniet nu even van alles en dan op naar het tweede gedeelte. Petje af.
  16. J.l.:
    12 september 2011
    Allemaal bedankt voor de reacties. Dat het eerste gedeelte achter de rug is geeft een prettig gevoel.

En bart ik zal jullie donderdagochtend wel zien bij het hotel, ik zal kijken of ik de caravan naast het hotel kan neerzetten, kan ik jullie ook filmen tijdens het uitladen van de trekkers.
    Heb een goeie rijs en voorzichtig, geen verkeerde wegen inslaan.
    Tot donderdag!!