Het is bijna weer zover!

19 augustus 2013 - Kornhorn, Nederland

Kornhorn 19 aug. 2013

Hallo allemaal,

Eindelijk maar weer een update van deze kant.

Bijna is het weer zover dat de grote reis gaat beginnen. Het was me wel weer een drukte om alles klaar te krijgen. Ik had de nodige voorzieningen weer getroffen aan de trekker totdat ik besloot om als laatste de brandstofpomp te laten reviseren. Ik dacht bij mijzelf, dan heb ik echt alles na gekeken en kan er gewoon niets meer fout gaan. Nou niet dus.!

Brandstofpomp weg gebracht naar een “mannetje” die zijn hele leven al in de pompen zat. Ik kreeg na een week de pomp terug, erop gezet en was helemaal verrukt, zo goed als de trekker liep. Hij had nog nooit zo goed gelopen en zowaar hij reed gelijk ook een stuk harder , van ± 22 km. naar 30 km.

Natuurlijk te hard voor mijn Zetor, dus ik heb de pomp een klein beetje terug gesteld, kortom hij liep als een trein. De “elfstedentocht” hiermee gereden, perfect,  maar je vermoed het al, plotseling na een week wilde de Zetor niet meer normaal starten, maar hij startte op een cilinder, wat nu weer.

Ik begon toch wel een beetje te knijpen met de datum van 1 sept a.s. in mijn hoofd, als dit allemaal nog wel goed komt. Pomp weer gedemonteerd en weg gebracht naar het “mannetje”.  Weer na anderhalve week kreeg ik hem terug, starten was goed alleen bleef de zetor of vol gas lopen of sloeg stationeer af, ik kreeg er wat van om steeds die pomp erop en eraf te halen.

Daarom ben ik het zelf gaan proberen om de pomp goed te krijgen en ja je raad het al, had ik niet moeten doen. Na een beetje geknoei van mijn kant wilde ik de trekker starten en gelijk liep de pomp vast op het regelateurhuis, de bout van de gewichten krom, het tandwiel van de pomp was over de spie heen gedraaid, kortom in een klap nog meer ellende.

Gelukkig is het toch allemaal goed gekomen dankzij Dhr. Smit in Annen, een oud Zetor dealer, die mij goed uit de brand heeft geholpen en de pomp weer in orde heeft gemaakt, uiteraard mijn hartelijke dank aan de Dhr. Smit hiervoor. Hij had nog een leuke opmerking; “Leo, je bent een leuke jongen, je kan ook nog leuk sleutelen, maar je hebt de ballen verstand ervan”, kon ik in mijn zak steken.

Maar eind goed, al goed. De trekker loopt nu als een zonnetje en ik zal met een gerust hard op 1 september a.s. vertrekken voor mijn tweede reis naar die berg de “Großßglockner” in Oostenrijk.

Moeder de vrouw is al hard bezig voor mij om de laatste inkopen van (fris)drank en natuurlijk etenswaar in te slaan om vervolgens het allemaal een plekje in de caravan te geven. Nog even eind van deze week naar de “Bottema dagen” in Oldeholtpade rijden, kan ik gelijk kijken of het allemaal inderdaad goed zit, om vervolgens de laatste week van augustus te gebruiken om de laatste dingen te regelen voor vertrek.

Tot zover weer deze update en waarschijnlijk zal ik bij mijn volgende verhaal al goed op weg zijn in Duitsland. Mijn eerste stop zal op een camping in Teclenburg nabij Osnabruck zijn, een rit van 187 km. van huis.

Tot de volgende update…..

1. Jaap en Nienke:
    19 augustus 2013
    Hallo Leo en natuurlijk ook Joke,
    we hebben je update gelezen en we vinden het bewonderenswaardig, hoeveel geduld je met je Zetorretje hebt gehad.
    Natuurlijk zal die meneer Smit gelijk hebben, maar je doet het natuurlijk altijd beter dan ik.
    Ik had er echt niets van terecht gebracht.
    Maar goed, 1 september gaat de grote tocht weer beginnen.
    We zullen je natuurlijk zo goed als mogelijk blijven volgen, we kijken uit naar je reisverslagen en natuurlijk de beelden die je weer zal maken.
    Hou moet en zet hem op en Joke, vertroetel Leo nog maar even voor z'n grote reis.
    Groetjes
    Jaap en Nienke
  2. Renata:
    20 augustus 2013
    Dat wordt weer een spannende en leuke tijd, met de Zetor op reis. Veel plezier Leo, geniet ervan!
  3. Hans:
    26 augustus 2013
    Wij zullen je weer deze Site weer volgen ,en zien weer uit naar mooie verhalen en belevenissen .
    We hopen dat je veel mooie en veilige km mag maken zonder veel panne.
    Veel Geluk en veel mooie km gewenst .

p.s Doe de Familie Verschuren in Oostenrijk de Groeten

Gr Bart,Adrie,Bert en Hans.
  4. Nienke & Krik:
    26 augustus 2013
    Ik zie het al. We moeten maar weer een koppie koffie met de kerst inlassen. Lekker weer effe alle verhalen horen, boeffies knuffelen en bijpraten.
    Groets,
    Nienke & Krik
  5. Janny van Staden:
    26 augustus 2013
    He Leo, heel veel plezier, leuk dat we het allemaal weer mee kunnen beleven.
  6. Gerda:
    26 augustus 2013
    We gaan je weer volgen...
    Een super goeie reis toegewenst en genieten met hoofdletters :)
  7. Helen:
    27 augustus 2013
    Leo, maak er een waanzinnige trip van en ga genieten met een hele grote G, helaas zijn wij net uit Oostenrijk als jij die hele mooie maar o zo hoge Cross Glockner op gaat, wij hebben hem vorig jaar ook gereden en moest wel aan je denken toen ik die hoge bult voor me zag :-) ik ga je volgen op je Blogg en vooral weer genieten van je mooie foto's