Dinsdag 6 september

6 september 2011 - Berg, Duitsland

Ik ben het weer, ja ik weet het, het wordt vervelend om elke keer wat van mij te horen in plaats van onze grote wereldreiziger. Maar ja, het is niets anders, jullie moeten het dus nog even met mij doen. Leo zit nu op een camping in Berg. het "ritje" gaat voor de wind. Letterlijk als we de weersomstandigheden hier op dit momet in acht nemen. Hij is behoorlijk verbrand in zijn gezicht. heeft de hele dag met een zonnebril op moeten rijden. Dat zijn echt opbeurende berichten, voor ons. Nee hoor, ik ben blij voor hem. Stel je eens voor dat je met het weer van hier 128 km op een tractor moet gaan zitten. Want morgen gaat hij dat aantal kilometes proberen te draaien. het is zijn bedoeling om morgenavond in Affing aan te komen. Volgens deANWB gids heeft hij ook daar geen internet, maar waarschijnlijk donderdagavond wel. Dan zal hij in Bad Fellingbach zijn(of zoiets) Maar de reis verloopt nu dus probleemloos, alleen gebruikt de tractor wel behoorlijk wat olie, maar ja, als dat alles is, dan valt het wel mee. Hij heeft daar ergens olie kunnen kopen en de hulptroepen die aankomende week gaan vertrekken, nemen ook nog 10 liter voor hem mee. Hans namens mij bedankt daarvoor. leo vroeg me vanavond om jullie allemaal vast te bedanken voor de berichtjes. Hij kijkt er naar uit om ze te lezen.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pier Arendina Marius en Guus!:
    6 september 2011
    Hey buurman Leo Iedere avond zitten we met smart te wachten op een verslag van je reis, helaas nog niet van jou maar joke houd ons ook prima op de hoogte!
    Fijn om te weten dat het allemaal te gek is en goed verloopt en dat het zo blijft!!!
    We blijven je volgen en kijken nu al uit naar het volgende verslag!!!
    GOOD LUCK JONGEN!!!
  2. Bart van Laanen:
    7 september 2011
    Hoi Leo, ik ben blij voor je dat het nu beter gaat, (geen pech) gelukkig goed weer, dus goed insmeren met zonnebrand.
    Dat de trekker meer olie verbruikt dan in Nederland is normaal met al die bergen (vooral het afremmen op de motor).
    Ik zag op de kaart dat je al flink opschoot,dus dat is ook weer goed.
    Ik hoorde van Hans dat je dezelfde grens bij Oostenrijk overgaat (Achensee, Schwarz). Als de Tomtom dan aangeeft dat je de hoofdweg moet verlaten (in Eben) en hij je door het dorp stuurt NIET DOEN!!, gewoon de hoofdweg volgen, anders kom je een afgebroken boom tegen, bij een sterke afdaling, ons aandenken van de rit in 2009.

In iedergeval een goede en voorspoedige reis verder en tot Woensdag in Bruck.
    Groeten Bart van Laanen
  3. Anne en Janneke:
    7 september 2011
    Hallo Leo...
    We worden door Joke goed op de hoogte gehouden van jou belevenissen....maar natuurlijk zitten we met smart te wachten op jou eigen verhaal!!! Het is fijn om te lezen dat je in ieder geval mooi weer hebt, en dat je het naar je zin hebt...wij kijken elke avond even op de reislogger of er nieuws is!!!
    Veel succes....
  4. J.l.:
    8 september 2011
    Hallo Bart, Ik zal je waarschuwing in het hoofd houden, ik heb de foto's gezien dus een gewaarschuwd mens telt voor twee.
    Verder de zetor doet het prima maar ik vind 1 tot 1.5 olie wel erg veel meer gebruik. Maar goed hij heeft het nodig.
    Ik zie jullie in Bruck, tot dan. Ik zal er zijn.:):)