Vrijdag 23 september

23 september 2011 - Würzburg, Duitsland

Vanochtend kreeg ik om 8.45 goed bericht. De tractor was gestart en Leo was op weg. Torretje had wel weer wat hulp nodig gehad bleek uit een latere reactie van Leo. HIj had iets ingespoten tijdens het starten met ether. Nou daar reageert zelfs een Zetor op. Hij heeft goed weer gehad en het is nog steeds geen overbodige luxe om zijn gezicht goed in te smeren. Met andere woorden, hij heeft egenlijk nog steeds toch redelijk de wind in de rug. Vanmiddag was hij om een uurtje of 16.00 op de camping in Wurzburg. Heerlijk bijtijds om dan nog even te genieten van het zonnetje en bij te komen van de rit. Morgen is het zijn bedoeling om 180 km te maken, zoda hij morgenavond in Bad Zwesten aan zal komen. Dus dat betekent vroeg op bed en morgen vroeg op. Met de bus met ether in de aanslag, zal het wel goed komen. Morgen krijgt hij best heuvelachtig terrein en dus zal het wel wat uurtjes extra gaan kosten. Zondag wil hij 200 km rijden van Bad Zwesten naar Tecklenburg. Als dat allemaal gaat lukken, dan betekent dat........dat Leo maandag thuis komt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar zover is het nog niet.....dus we wachten nog even vol spanning af, of alles goed blijft gaan. Ik duim voor hem en voor mezelf, want vandaag is hij a 3 weken weg.................en ik mis hem toch wel heel erg zo langzamerhand. Maar ik zet de tanden nog even op elkaar. Maar ik wil wel even kwijt, dat ik zonder ook de steun van jullie allemaal het niet zo gemakkelijk had gehad. Top mensen echt super. Jullie weten zelf misschien niet eens hoe jullie mij geholpen hebben, maar het heeft wel zo gewerkt. want alle leuke en lieve berichtjes hier, deden mij net zoveel goed als Leo. Daarnaast heb ik ook nog veel practische hulp gehad met bepaalde dingen die ik zelf niet echt meer kan en daardoor zijn de afgelopen drie weken eigenlijk omgevlogen. Het is zo fijn om te weten, dat als " het puntje bij het paaltje komt" je niet alleen staat, maar dat er veel mensen om je heen staan die met je meeleven. Gewoon super, Dikke kus voor jullie allemaal.

1. Jaap en Nienke Lukassen:
    Hoi Joke,
    nu jij maar eens. Wij vinden het fantastisch hoe jij de hele reis op afstand hebt begeleid.
    Jij moet toch ook een enorme steun voor Leo zijn geweest, al was het op afstand. Wij vonden het altijd heel leuk om berichtjes van jou en van Leo te lezen en zo met jullie mee te leven.
    Nog even moet houden en Leotje en Torretje zijn weer thuis. De laatste loodjes wegen het zwaarst maar duren geen 3 weken meer.
    En voor Leo,
    Jongen nog even tanden op elkaar en de grote uitdaging is tot een goed eind gebracht.
    Geweldig!!!!
    Geniet als je thuis ben maar fijn samen met Joke van al je herinneringen.
    Zet hem op !!!!
  2. Jaap en Rina:
    Hoi Leo
    We hebben vernomen dat je torretje s'morgens even een opwekkend middel nodig heeft om de toch wel zware tocht weer op te pakken.
    Maar jij weet hem toch weer elke ochtend te motiveren.
    We bewonderen de samenwerking tussen jullie, en jullie laten het niet afweten.
    We wensen jullie een goede reis toe, en zorg dat jullie heel blijven
    groetjes Rina en Jaap
  3. Helen:
    23 september 2011
    Jokie nog ffe en dan komt Leo de bocht weer om op zijn torretje met een big smile van hier tot tokyo, maar snap heel goed je gevoel dikke kus van mij

En Leo nog ffe volhouden en je bent weer thuis, geniet van de kilometers die je nog moet maken en je torretje is net als mijn paard als ie de stal ruikt gaat ie sneller let maar op

Helen