Zondag 25 september

25 september 2011 - Tecklenburg, Duitsland

Yes, Yes, yes, om 7.40 kreeg ik een berichtje van Leo. Torretje was weer gestart en liep nu rustig, hij was weer onderweg. Zelfs in de sms-jes klinkt elke keer de opluchting door. Geen wonder...want zo dicht bij huis, dan wil je ook dat je op "eigen kracht" thuis komt. Gelukkig heeft hij ook goed weer. Dus vroeg uit de veren en rijden met die handel. Hij had vandaag maar liefst 210 km voor de boeg. Ik kreeg vanmiddag een berichtje dat hij voorbij Padenburg was en vanavond om 17.50 ontving iik bericht dat hij de camping in Tecklenburg had bereikt.

Onderwijl gebeurd er hier van alles en nog wat. Gister kon ik hem verrassen dank zij een geweldig idee van onze buren (Pier en Arendina) Leo wordt zo langzamerhand een beroemde Amsterdammer in Groningen. www.112marum.nl

Zoals jullie je voor kunnen stellen, was Leo stomverbaasd hierover. Zelfs hij kwam met vragen van "Hoe komen zij nou aan die foto's?" Logisch, want hij is druk met zijn torrtje maar wij zijn hier druk met de voorbereidingen voor zijn thuiskomst. Heerlijk. Ik maar aan de telefoon doen alsof ik me stierlijk verveel terwijl ik het best wat druk heb. Er is een eenmalige feestcommissie opgericht op de buurt en we gaan morgenmiddag los. De straat versieren. Spandoek ligt klaar, buurman heeft de paaltjes al op maat gezaagd. Ballonen zijn al op geblazen en nemen nu de stalling van Tor in beslag. Ik heb van mensen verderop uit het dorp een "Welkom Thuis bord" mogen lenen om neer te zetten. Jullie raden het nooit.........het is een tractor!!!!! Helemaal super! Dus nu maar duimen dat die enkele bui die er morgen voorspeld wordt, niet hier gaat vallen. Wat zal hij opkijken. Ja echt wel. Hij is toch een kampioentje.

Nu weer even terug naar de orde van de dag.

Morgen wil Leo om ongeveer 8 uur gaan vertrekken. Hij heeft 187 km voor de boeg. Ik verwacht toch wel dat hij daar een uurtje of 9 á 10 over gaat doen. Dus kortom.......tussen 16.00 en 18.00 zal hij thuis zijn. Hij gaat me in ieder geval iets meer op de hoogte houden van zijn vorderingen morgen en dus zal ik morgen hier ook in ieder geval nog wat update's plaatsen. Uiteraard volgt er nog een berichtje morgen van Leo zelf als hij thuis is.

1. Jaap en Nienke Lukassen:
    Hoi Joke en (Leo)
    Geweldig toch dat dat duimen van gisteren geholpen heeft. En..... hij zal Tiorretje gisteren wel vertroeteld hebben.
    Nu Joke de spanning zal wel stijgen, nu Leo weer zo dicht in de buurt is.
    Ik vind het fantastisch en dat hij juist op mijn verjaardag (Jaap) (26 september) thuis zal komen.
    Wij zullen hier bij thuiskomst van Leo een extra borreltje op zijn enorme tocht nemen.
    Als hij thuis is mag je hem wel extra vertroetelen.
    We wensen jullie morgen een hele prachtige dag en we zijn trots op Leo, maar ook op jou Joke. Geweldig!
    Groetjes uit Ede
    Jaap en Nienke
  2. Eric en marga spijkerbosch:
    25 september 2011
    Dag Leo, wij hebben jou ontmoet in Fusch aan een stamtafel en hebben ook met een Deutz 8005 de Franz Josef gehaald. Ik had je nog graag willen spreken maar je reed net naar beneden toen wij het restaurant uitkwamen. We hebben je op de site gevolgd en lezen dat de terugreis niet makkelijk is. Ook wij zijn met de vrachtwagen vanuit de sneeuw vertrokken en weten hoe koud het op 19 september was. We zijn even benieuwd hoe de laatste loodjes verlopen, hou vol.
  3. Dennis en Monica:
    Hallo Leo,
    Ik weet niet of je dit nog leest voordat je aan de laatste etappe begint, maar ik wilde je even zeggen dat we diepe respect hebben voor wat je gepresteerd hebt. Heb het bericht op 112marum.nl ook gelezen en denk inderdaad dat je inmiddels een beroemheid bent in Kornhorn City. We zien je snel weer.

Groeten Dennis, Monica, Jennifer & Danique
  4. Jaap en Rina:
    Ave Leo
    Morgen is het de triomf tocht der gladiatoren.
    Want een triomf tocht zal het worden.
    Voor jou,je torretje,maar ook voor je vrouw Joke als ze morgen de strijders kunnen ontvangen.
    Een strijd met de techniek de kilometers en de elementen
    We kunnen ons indenken dat dit heel wat van jou uithoudings vermogen heeft gevergd.
    Maar morgen zit het erop ,en kan je vrouw en grootste fan weer in je armen sluiten.
    Geniet van deze triomf dag,we zijn trots op jullie
    Rina en Jaap
  5. Gerda:
    25 september 2011
    Zo Ger is weer thuis van het survivallen en dacht es ff kijken hoe het met Leo en zijn torretje gaat...:)
    Man wat zijn we hier trots op je :)
    Wat zullen JOKE en jullie boeffies blij zijn dat je weer thuis bent...
    SUPER gedaan Leo...

Oh en als je weer thuis bent maai dan gelijk het gras ff ;)

Gerda
  6. henk silvia gerben en wieke:
    26 september 2011
    He leo

feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeestje???wel verdiend!!!!!!!super gedaan en die laatste 187km komt ook goed!

we zijn trots op je!
  7. Anne en Janneke:
    26 september 2011
    Hallo Leo...

Nog eventjes en dan ben je weer thuis...en heb je een hele prestatie geleverd!!! Zoals Joke al vermelde...de eenmalige feestcommissie gaat vanmiddag van start om je feestelijk binnen te halen!! succes de laatste kilometers....en natuurlijk tot vanmiddag!!!